woolash reviews
تشک طبی
نمایندگی تفال در تهران
خرید اتو بخار تفال
زودپز برقی تفال
خرید توتون پیپ
مرکز خرید پیپ در تهران
خرید بک لینک
قیمت تشک رویا
zivarallat
درباره من
موضوعات
    موضوعي ثبت نشده است
نويسندگان
برچسب ها
عضویت در خبرنامه
    عضویت لغو عضویت

ورود اعضا
    نام کاربری :
    پسورد :

عضویت در سایت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت: ۱۱:۲۹:۳۳

- مخراج خريد اينترنتي نقره كاري نگين مخراج كاري نگين چيست؟ طريق و قرار به چنگ آوردن نگين ها بر روي اساس يا اين كه به عبارتي مخراج كاري , بخشي از پباده سازي صحيح انگشتر ميباشد . مخراج كاري نگين چيست؟ روش و قرار دريافت كردن نگين ها بر روي مبنا يا اين كه به عبارتي مخراج كاري , جزء پباده سازي صحيح انگشتر ميباشد . مخراج كاري نگين چيست؟ روش و قرار دريافت كردن نگين ها بر روي مبنا يا اين كه به عبارتي مخراج كاري , جزو پباده سازي صحيح انگشتر است . - شالوده چنگه اي ( prong ) : اين گونه اساس بيشتر براي گونه هاي تك نگين سوليتر ( solitare ) , استفاده مي گردد و اعتنا تماشاچي را بيشتر به نگين معطوف مي نمايد تا به فلزي كه آن را تسلط نموده است . وظيفه مهم شالوده , مراقبت نگين به صورتي امن است , ضمن اين كه اذن دهد تا نور و روشنايي به راحتي وارد الماس شده و بيشترين درخشش را داشته باشد . هرچه ميزان فلز به عمل رفته در شالوده بيشتر باشد , نگين محفوظ خيس است و هرچه كمتر باشد , قابليت درخشش الماس بيشتر مي‌شود . 
مخراجي انگشتر سوليتر 

- مبنا چنگه اي او ( V ) صورت ( V - prong ) : چنگه هايي كه از بالا به طور ( V ) صورت , انحنا داشته باشند را دسته چنگه اي او صورت ميگويند . اين جور مبنا معمولاً براي الماس هايي با كناره هاي زاويه دار نظير كناره هاي برش مربع صورت پرنسي يا اين كه نوك الماس گلابي صورت استفاده ميگردد . اين دسته چنگه حفاظتي دوچندان را به زاويه هايي كه دقيق و آسيب پذير ميباشند و يا اين كه در معرض زخم ديدگي قرار داند را ميدهد . جور ديگر جور شالوده چنگه اي , اشتراكي ( common prong ) است . در‌اين گونه سنگ ها را طوري كنار نيز قرار مي دهند كه چنگه هاي مازاد در آن استفاده نميشوند . 
مخراج كاري نگين 

- مبنا ديواره دار يا اين كه حفره اي ( Bezel ) در‌اين دسته , يك ديواره از فلز ارزشمند دورتادور الماس را تسلط مي نمايد . جور ديگر آن به طور قوسي , صرفا بخشي از الماس را در بر ميگيرد كه به‌اين دسته نصفه ديواره مي‌گويند كه شاهري امروزي به آن ميدهد . اين گونه مبنا براي دسته هايي با برش فانتزي استفاده مي‌شود , مثل دسته گلابي صورت كه يك قوس از فلز گران بها دور كناره پهن گلابي و چنگه او صورت , نصيب باريك آن را در بر مي‌گيرد . 
مخراج كاري نگين , مخراجي نگين 

- مبنا كانالي ( Channel ) اين شالوده منحصر , الماس هاي گرد است و ظاهري درخشان و مجلل را به‌وجود مياورد . با تعيين الماس هاي گرد , طراح صفي تروتميز از سنگها را با درخششي بيشتر از سنگهاي باگت اخلاق مي نمايد . در‌اين جور , نگين ها به نيكي مراقبت شده و كناره هاي آن ها در معرض هيچ مدل ضربه و سائيدگي قرار نمي گيرد . 
مخراج كاري نگين 

- شالوده سنگفرشي ( Pavé ) هنگامي كه مرحله انگشتر از يك‌سري الماس ريز پوشيده شده باشد , اساس سنگفرشي ( Pavé ) ناميده مي‌شود . اين اسم , اسمي مطلوب ميباشد , چون مرحله آن نظير يك تكه از خيابان خوشگل فرش شده با سنگ هاي گرانيتي است . در‌اين گونه شالوده , ميزان الماس ها مي بايست دقيقاً يكسان باشند . هرچند سايز آن‌ها كوچك است , در مجموع هر سنگ به پراكندگي روشنايي اين دسته امداد مي نمايد . براي تشخيص كيفيت انگشتر , توجه نماييد مرحله آن مثل فرشي از جواهرات به حيث رسد . قيمت چنين انگشتري , مثل جور تك نگين چندان مشهود نيست البته زماني شما زحمت ساخت آنرا در حيث بگيريد , بها عادلانه اي را براي آن ميپردازيد . 
نگين و مخراجي 

- شالوده مهره اي ( Bead ) زماني كه الماس ها طوري قرار گرفته اند كه از نيز پاره اي مسافت داشته باشند , اصطلاحاً مبنا مهره اي ( Bead ) , ناميده ميشوند . درين نوع , نگين ها بزرگتر و پررنگ خيس مي‌باشند . طراح جواهر با ساخت تنوع در ميزان سنگها و مقدار مبنا قادر است جور هاي قشنگ و خلاقانه اي را ساخت كند . 
مخراج كاري در طلا و جواهرات 

- شالوده خوشه اي ( cluster ) جور ديگر از طرح يك اساس و يكسري الماس ريز است كه ميتوانند به طور يك گل يا اين كه برنامه اي تخيلي در كنار نيز قرار گيرند . اين مبنا معمولاً در يك سري مرحله با ارتفاعي قابل مراعات بالاي دست قرار مي‌گيرد كه شايد زياد گشوده و جاگير باشد و يا اين كه احتمالا فشرده خيس باشد . صورت انگشت در گزينش هركدام از

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت: ۰۹:۳۷:۲۶

از خصوصيات طلا جواهرات دستبند نقره به خواص تورق پذيري طلا و جواهرات و امكان انعطاف فوق العاده طلا و جواهرات است , بطوريكه در حالتي‌كه يك گرم طلا جواهرات را به قطر 006/0 ميليمتر برسانيم سواي آنكه پاره شود طلا و جواهرات به ارتفاع يك كيلومتر مي‌رسد و ضخامت ظرافت از طلا و جواهرات را مي توان تا حد 01/0 م م تهيه و تنظيم نمود . از خصوصيات طلا جواهرات به خواص تورق پذيري طلا جواهرات و امكان انعطاف فوق العاده طلا و جواهرات است , بطوريكه چنانچه يك گرم طلا و جواهرات را به قطر 006/0 ميليمتر برسانيم سواي آنكه پاره شود طلا جواهرات به ارتفاع يك كيلومتر ميرسد و ضخامت ظرافت از طلا جواهرات را مي توان تا حد 01/0 م م تنظيم نمود . خواص تورق پذيري طلا جواهرات و قابليت و امكان انعطاف آن فوق العاده است , بطوريكه در شرايطي كه يك گرم طلا و جواهرات را به قطر 006/0 ميليمتر برسانيم سواي آنكه پاره شود به ارتفاع يك كيلومتر ميرسد و ضخامت ظرافت از طلا و جواهرات را مي توان تا حد 01/0 م م تنظيم نمود . 
طلا و جواهرات شايسته ترين هادي الكتريسيته است , بطوريكه در بعضا از سيستمهاي مخابراتي و فضايي از طلا جواهرات به همين علت استفاده مي‌شود . رنگ طلايي خالص زرد رنگ سير است . البته به جهت تركيبات با فلزهاي ديگر ( بارهاي منفي ) طلا جواهرات به رنگهاي زرد رنگ مايل به سبز , قرمز رنگ , ارغواني , سپيد و . . . به چشم مي خورد . وزن منحصر به فرد طلا جواهرات مساوي 3/19 گ . س م است . با درك كردن وزن منحصر طلا و جواهرات مي‌توانيم وزن طلاي تشكيل‌شده را حدس بزنيم . بطور نمونه : در حالتي كه مدلي از نقره ( 8 گرم ) باشد طلاي تشكيل‌شده از به عبارتي جور چه وزني را خواهد داشت با دقت به اين كه وزن منحصر به فرد نقره 1/10 گ . س م است , از تناسب زير استفاده مي‌كنيم : 10/1 g/cm 8g 19/3 g/cm X=15/287 

وزن گونه تشكيل شده از طلا جواهرات از نگاه شيميايي طلا جواهرات يكي‌از كم فعال ترين فلزات بشمار مي‌رود . در تماس با هوا كدر نميشود و در قدرتمند ترين محلولهاي قليايي استوار است . تقريباً عليه تمام اسيدهاي خالص مقاوم است , مگر اين‌كه از ادغام دو يا اين كه يكسري اسيد مصرف شود . 
تهيه و تنظيم و جمع آوري : مسعود رضايي - وب سايت زر ( zar . ir ) 
- مقاله ها داراي ارتباط : 
طلا جواهرات چيست؟ پلاتين و تفاوت هاي آن با طلا جواهرات چگونگي آشنايي طلا جواهرات واحدهاي توزين طلا جواهرات پرداخت و رنگ بندي طلا جواهرات شكستن طلا و جواهرات فروشندگي طلا جواهرات روشهاي جداسازي طلا جواهرات از ديگر تركيبات آبكاري اشكال آلياژ لحيم 

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت: ۱۰:۳۰:۱۳

كانسارهاي نقره دستبند نقره نقره در اين كانسار به اشكال عدسي شكل و لايه اي ديده مي شود و تحت عنوان محصول فرعي كانسار هاي مس و سرب . . . نقره در اين كانسار به اشكال عدسي شكل و لايه اي ديده مي شود و تحت عنوان محصول فرعي كانسار هاي مس و سرب . . . - ماسيوسولفيد ( سولفيد عده اي ) نقره در اين كانسار به اشكال عدسي شكل و لايه اي ديده مي شود و تحت عنوان محصول فرعي كانسار هاي مس و سرب - روي موجود هست . عيار معدن كاري اين كانسار 1000 - 100 گرم در بدن مي باشد نظير كانسار تين تيك ( آمريكا ) - رگه هاي آرسنور ( Ag - Co - Ni ) : نقره در اين كانسار به طور رگه اي مي باشد . كاني هاي اقتصادي كليدي آن پروستيت Ag3AsS3 و پيرارژيريت Ag3SbS3 مي باشد . عيار معدنكاري در اين دسته كانسار 1000 - 100 گرم در بدن مي باشد مثلا كانسار كبالت ( اونتاريو ) - اپي ترمال : در باب منشأ كانسارهاي اپي ترمال نقره و حتي طلا جواهرات دعوا هاي زيادي موجود است . زيس ( 1929 ) و اشميت ( 1950 ) پيشنهاد نمودند كه كانسارهاي اپي ترمال و دگرساني هاي كائولينيت - آلونيت و پيروفيليت مي توانند دردورن گدازه هايي كه از دهانه هاي تغذيه كننده مسافت گرفته اند , تشكيل شوند . اين كانسارها بر اثر جريان يافتن سطحي آبهاي جوي در باطن گدازه ها حاصل مي شوند . ليكن در بعضي بخشها سيالات كانسارساز اساساً ماگمايي مي باشند و جايگاه تركيب شدگي آبهاي جوي و تأثيرات آن مختلف است ( كانسار هاي اپي ترمال فلزات قيمتي سيليتو در طلا جواهرات ) سيليتو ( 1993 ) كانسارهاي اپي ترمال فلزات قيمتي را بر طبق جور دگرساني و كاني‌شناسي به 2 تيم تقسيم نمود : الف ) كانسارهاي اپي ترمال جور High Sulphideسولفيداسيون بالا يا اسيد - سولفات : - خصوصيات زمين شناسي : اين ذخاير همراه با سنگهاي آتشفشاني , ‌در مناطقي كه توده‌هاي نفوذي نيمه عميق اسيدي تا حد واسط حضور دارا‌هستند , يافت مي‌شوند . درجه تكتونيكي آن‌ها عمدتاً در كمربندهاي زون فرورانش و بخشها پشت قوسي , ‌در محل گودالهاي آتشفشاني ( كالدرا ) و همچنين در گروه گنبدهاي ريوليتي است . اين كانسارها احتمالاً بخش فوقاني سيستم‌هاي مس پورفيري را تشكيل مي‌دهند . از نگاه سني عمدتاً در محدوده‌هاي زماني دوران سوم و چهارم كشف شده‌اند . - بافت و شكل ذخيره : به طور بافت حفره‌اي در سيليس , رگه‌هاي دار يا لايه‌بندي , موقعيت برشي , و يا به طور رگه‌اي و توده‌هاي جانشيني يافت مي‌شوند . - آلتراسيون : كانيهاي نظير كائولينيت , آلونيت , باريت , هماتيت , سرسيت , ايليت , پيروفيليت , جروسيت , در زون‌هاي آلتراسيون به ديده مي‌خورند . همچنين به دليل تأثير محلولهاي اسيدي و حل شدن ساير مواد , كوارتز به وضعيت دانه ريز و به طور حفره‌اي باقي مي‌ماند . - كانيهاي ذخيره : پيريت , آنارژيت , كالكوزيت , كووليت , بورنيت , طلا جواهرات , الكتروم , اسفالريت , كالكوپيريت , گالن , تتراهدريت , كانيهاي باطله دربرگيرنده پيريت و باريت مي‌باشند . - ويژگيهاي ژئوفيزيكي : پايين بودن خاصيت مغناطيسي به دليل شست و شوي اسيدي سنگهاي حوزه‌ . ب ) كانسارهاي اپي ترمال مدل سولفيد كم Low - Sulphide ( آدولاريا - سرسيت ) - خصوصيات زمين شناسي : اين ذخاير همراه با سنگهاي آتشفشاني كالك آلكالن آندزيتي كمربندهاي زون فرورانش يافت مي‌شوند , از حيث سني عمدتاً مرتبط با دوران سوم مي باشند , ولي در دوران دوم و نخستين نيز كشف شده‌اند . در بخشها گسلي دهانه‌هاي آتشفشاني و گسلهاي زونهاي كششي تشكيل مي‌شوند و در بخش فوقاني توده‌هاي نيمه عميق قرار مي‌گيرند . - بافت و شكل : عمدتاً به وسيله زونهاي گسلي كنترل مي‌شوند . در صورتي كه سنگهاي ميزبان از تخلخل مفيد و دلخواه برخوردار باشند پهنا زون كاني سازي ممكن است گسترده باشد . بافت در زون گسلي از گونه مالامال كننده فضاي خالي است . - آلتراسيون : زون سيليسي به طور كلسدوني , رگه‌هاي كوارتز , آدولاريا , كلسيت , ايليت , سريسيت , كائولينيت و آلتراسيون پروپيليتيك . - كانيهاي ذخيره : الكتروم , طلا و جواهرات , آرژانتيت , ‌كالكوپيريت , اسفالريت , گالن , تتراهدريت , سولفوسالتهاي نقره و در بخش فوقاني سيستم آنومالي As , Sb , Hg ديده مي‌شود . - ويژگيهاي ژئوشيميايي : Au , Ag , Zn , Pb , Cu , As , Sb , Ba , F , Mn و در بخش ها خاص موادتشكيل دهنده Te , Se , Hg يافت مي شود . - ويژگيهاي ژئوفيزيكي : از ويژگيهاي ژئوفيزيكي اين ذخاير استفاده از طريق VLF جهت شناسايي زون گسلي داراي سولفيد , پرتونگاري جهت شناسايي زون غني از پتاسيم مي باشد . عيار و ميزان ذخيره ( جور كم سولفيد ) دو مدل ذخاير طلاي اپي‌ترمال كم سولفيد شناسايي شده‌اند : ( 1نوع Au - Ag ميانگين ذخيره : 77/0 ميليون بدن , ميانگين عيار : g/t1g و g/10=A t5/7= Au ( 2نوع Au - Cu ميانگين ذخيره : 3/0 ميليون بدن , ميانگين عيار : % 3/0>Cu> % 75/0 و g/t38=Au كانسارهاي

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت: ۰۴:۵۰:۱۹

خريد اينترنتي نقره
فيروزه كوبي يكي‌از هنرها و صنعت هاي دستي است كه بها خاصي را به جسم فيروزه كوب شده مي‌بخشد . با دقت به ورقه ها مو جود عمر اين هنر نسبتاً به 60 سال پيش گشوده ميگردد كه در آن دوران فيروزه كوبي روي زيورآلاتي زيرا دستبند , گل سينه گوشواره و . . . بوسيله فردي به اسم يوسف حكيميان درمشهد آغاز شويد و 20 سال آن‌گاه اين هنر به اصفهان برده شد . هنر فيروزه كوبي علاوه بر زيورآلات در اشكال ظروف زينتي هم به فعاليت برده مي گردد . درين صنعت جسم فيروزه كوب با نشاندن قطعات ريز فيروزه روي شالوده اي فلزي ازجنس مس , نقره , برنج , ورشو يا اين كه برنز ساخته ميگردد و هرچه تراكم سنگها بيشتر بوده يا اين كه به اصطلاح لبريز فعاليت خيس باشد بها جسم فيروزه كاري شده بيشترخواهد بود . 
فيروزه كوبي 
روند ساخت فيروزه كوب 
ساخت و پرداخت توليدها فيروزه كوبي شده از جمله زيورآلات يا اين كه ظروف دربرگيرنده دو تراز ي كلي است . 
سطح ي اوليه زرگري هست كه در‌اين سطح شيئ متبوع بوسيله صنعتگر يا اين كه توليد كننده فلزات به طور دستي يا اين كه توسط ي پرس و يا اين كه آميخته اي از هر دو روش از فلز مورد نظرساخته مي شود . در‌اين سطح اطراف بخشي كه قرار است فيروزه كوبي شود با يك فن فلزي نازك از جنس خويش جسم به آن جوش داده مي گردد . 
سطح دوم فيروزه كوبي است . در‌اين سطح صنعتگر خرده سنگهاي فيروزه گردآوري شده از كارگاه هاي تراش سنگ يا اين كه معادن فيروزه را بر حسب مقدار تفكيك نموده وسپس پس از گرم نمودن جسم متبوع تا دماي 30 مرتبه سانتي گراد و پاشيدن لاك گردويي در نصيب معلوم شده , فيروزه ها را روي لاك مذاب ميچسباند بعد دما را تا حدود 40 سكو سانتي گراد بالا مي‌برند ويك توشه ديگر تمام تراز فيروزه كوب شده را با لاك گردويي مي پوشانند تا سنگها تماما روي فعاليت بنشينند . بعد از زير داخل شدن دماي ظرف نصيب بين سنگها كه پوشيده شده از لاك قهوه اي بود به رنگ سياه تغيير‌و تحول رنگ داده تا نماي زيبايي بين سنگ هاي فيروزه اي جلوه گر باشد . 
فيروزه كوبي 


تراز ي سوم پرداخت است كه خويش در دو تراز ي پرداخت نصيب فلزي و پرداخت نصيب فيروزه كوب شده انجام خواهد شد . در تراز نخستين پرداخت نصيب هايي از فلزكه در طول كار فيروزه كوبي به چسب آغشته گرديده اند را با ابزار دستي يا اين كه تيغه ي چرخكاري از روي فلز ميزدايند , بعد از آن فلز را پاليش داده تا جلا و درخشندگي خاصي پيدا نمايد . در سطح ي دوم پرداخت , نصيب فيروزه كوب با روغن زيتون يا اين كه روغن كنجد پاليش داده ميگردد تا روشن و براق شود .

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت: ۱۲:۱۰:۴۶




از قديم استفاده از ابزارهاي سنجش زمان مورد‌علاقه ي مردمان بوده است كه به طور ساعت هاي مچي , جيبي و يا اين كه آويز گردني از آن‌ها استفاده كرده اند . با ورود ساعت به دنياي مد و زيبايي و تغيير و تحول ذوق و سليقه ي نسل هاي گوناگون , بعضي وقتها بعضي مثال هاي ساعت و پباده سازي هاي خاص بيشتر مورد دقت و پسند اشخاص قرار ميگيرند . بعد از بازه ها توليدكنندگان جواهر و ساعت توشه ديگر اعتنا خويش را به ساعت هاي آويز گردني معطوف كرده و با پباده سازي و ايجاد مثال هاي كم مثل و خوشگل , اين دسته از سا‌عتها را دركانون دقت ها قرار داده اند . 
از فعالان دنياي مد و جواهرات كه جديدا نمومه هايي از ساعت هاي آويز گردني خويش را به نمايش گذارده اند مي شود به كارتيه , پياژه , هرمس , هري وينستن و راجر دوبيس اشاره نمود . به‌دنبال به معرفي بعضي از اين ساعت هاي آويز گردني خوا‌هيم پرداخت . 
دستبند نقره
ساعت زيباي آويز گردني كمپاني كارتيه به اسم طوفان لاجوردي با پباده سازي قشنگ و ديده نواز به مبلغ 1 . 5 ميليون يورو نرخ‌گذاري شد . قطعه ياقوت كبود سريلانكا به وزن 29 . 93 قيراط در ذيل ساعت زيبايي اين عمل را بسيار نموده است . اين گونه ساعت را مي توان يك كدام از زيباترين ساعت هاي آويز گردني اين موسسه از ساعت هاي كارتيه معرفي كرد . 
مثال زيباي ديگر از ساعت هاي گردني كمپاني كارتيه طرح پلنگ است كه با استفاده از سنگ هاي الماس , زمرد و انيكس در كنار طلاي سپيد ميتواند اعتنا هر تماشاچي اي را به خويش جلب نمايد . استفاده از زمرد سبز خوش رنگ براي ديده پلنگ جلوه خاصي بدين جور داده است . اين ساعت گردني 780 هزار يورو نرخ‌گذاري شد . 
necklace - watch - sunimay 
هري وينستون 
هري وينستون هم با ارائه ساعت هاي زيباي گردني همت داراست كه سهم خويش را از بازار اين گونه ساعتها بدست بياورد . ساعت آويز گردني طرح قلب گل رز , با استفاده از طلاي سپيد و 49 قطعه الماس با برش برليان به لحاظ عاشقانه ترين روش پوشيدن زمان است . 
راجر دوبويس 
ساعت آويز روبان مخملي راجر دوبويس تشكيل شده از مرواريد و عقيق سياه به قيمت 367 هزار پوند پباده سازي متفاوتي از ساعت هاي گردني به شمار ميايد كه اعتنا بخش اعظمي را به خويش جلب نموده است .
necklace - watch - sunimay 
هرمس 
ساعت كروي هرمس درست شده از طلاي سپيد كه يك طرف كره سپيد بي آلايش وسمت ديگر آن با طرح گل رنگي پباده سازي شده‌است . بها اين ساعت 56 هزار دلار است . 
necklace - watch - sunimay 
پياژه 
پياژه با ارائه برنامه اي شكيل و معمولي و استفاده از لاجورد و الماس در آن , دسته ساعت گردني خويش را معرفي نموده است . رينگ هاي بيضي صورت در سايزهاي متعدد با اتصال به نيز آويز اين مدال را تشكيل مي دهند . ساعت با قرار دريافت كردن در ذيل ترين رينگ در موضوع اي لاجوردي جلوه اي خاص داراست . 

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت: ۰۹:۳۸:۳۶

خريد اينترنتي نقره
با گذشت زمان كم كم استفاده از جواهرات دست ساخته ميان مردمان ترويج پيدا كرد تا جايي كه در قرن پانزده به رنج مي‌شد بانوايي را يافت كه از زيور آلات دستساز استفاده نكند . در‌اين زمان استفاده از آنها در معناي توان , گنج و جايگاه مي بود . از قبل تا به اكنون هنر ساخت زيور آلات دست ساخته به يك كدام از زيباترين هنرها تبديل شده و امروزه هيچ محدوديتي در پباده سازي آن‌ها نيست . زيور آلات دست سازHand made jewelry اول مضاعف معمولي و خالي از هر دسته پيچيدگي و تجمل بودند , البته به‌تدريج لبريز حجم خيس و سرشار از شكوه و زيبايي و عظمت شدند و زيورآلات دست‌ساز سين نقش مهمي در معاش اشخاص ايفا كردند ; به طوري كه زيور آلات دست‌ساز مبين قيمت ها , شرايط و طبقه اجتماعي , فرهنگي و معنوي شخص محسوب مي شدند . كشور كشور ايران هم به سبب ساز وجود معدن هاي مضاعف سنگ هاي قيمتي در دوران پيشين , يكي خزائن بخش اعظم زيور آلات ساخته شده با دست و نفايس عالم به شمار مي‌رفت و با اشاعه و كاربرد بيشمار جواهرات رو به رو بود , به شكلي كه فايده گيري از زيور آلات دستساز صرفا مخصوص به بستگان سلطنتي يا اين كه اشخاص خاص كمبود , بلكه طبقات ذيل جامعه هم به تناسب درحال حاضر خويش از آنها تمتع مي جستند . همينطور كاربرد زيور آلات دست ساخته و اشياي تجملي و زينتي هم صرفا مختص زنان كمبود , مردان جمهوري اسلامي ايران زمين هم همپاي زنان براي زينت دادن خود از اشياي زينتي مختلف استفاده مي كردند . طبق آنچه از مردم ساكن مستقر كشور ايران به دست آمده است , مي توان اخذ كه‌اين اقوام به حرفه استخراج معادن و جدا كردن زيورآلات دست‌ساز سين از ناخالصي ها مطلع بودند و در هنر تراش دادن , سودن و رخنه‌ كردن گونه هاي سنگ ها تبحر داشتند و زيور آلات دستساز شان , اختصاصي به گردن آويز و گوشواره و بازوبند طلا و جواهرات بود . در دوران مادها زنان و مردان علاوه بر زيورآلات ساخته شده با دست چوبي استفاده مي كردند كه آرم رده تبارك و توان شخص پوشنده محسوب مي‌شد . ايرانيان از دير باز از هيچ زيوري روي گردان نبودند و زيور آلات دست ساخته را تحت عنوان مكملي براي پوشش بدن و راز در لحاظ مي گرفتند . در دوران هخامنشيان كاربرد زيور آلات دست ساخته خصوصاً براي مردان زياد مورد دقت بوده , به طوري كه بزرگان و سلاطين زيورآلات ساخته شده با دست هاي سنگين وزن و لبريز تزيين استفاده مي كردند , تا نيز شكوه و عظمت و جايگاه خويش را نشان دهند و نيز طي روز مبادا از زيور آلات دستساز بهره مارك و خدمتكاران از زيورآلات دستساز هاي معمولي استفاده مي بردند . قباي اعيان و متمولين هخامنشي هم بيشتر زرد رنگ و مرواريد نشان بود كه اكثر اوقات براي نمايش دادن اشرافيت بيشتر , از زيور آلات دست‌ساز هايي زيرا دكمه آويز و مداليون طلا جواهرات براي تنپوش ها و قباهاي خود فايده مي جستند . در دوران سلوكيان علاوه بر زيورآلات ساخته شده با دست چوبي مذكور در دوران قبلي , سنجاق سينه و راندل _ كه دو رمز شنل را در نصيب كتف به نيز وصل مي نمايد زياد مورد استفاده قرار گرفت و اعم از اثاثيه فردي هر شخص محسوب مي گشت . 

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت: ۱۲:۴۰:۰۴

سكه هخامنشي خريد اينترنتي نقره داريكدر عصر ساسانيان نيز مصرف طلا در ايران فراوان بود. براساس نوشته هاي مورخين سرشناسي نظير ويل دورانت، گيرشمن، شاردن و ديگران، در ادوار مختلف تاريخي فعاليت هاي توليدي وبازرگاني مصنوعات طلا و جواهر و سنگ ها و مواد طبيعي قيمتي رونق فراواني داشته است و طبقه اشراف و ثروت مندان جامعه عموما از وسايل و اشياء زينتي گرانبهائي كه از طلا وجواهرات ساخته شده بود استفاده مي كردند. از شكوه و عظمت دست ساخته هاي هنري ايرانيان در روزگاران هخامنشي و ساساني هرچه گفته شود كم است.پادشاهان اين سلسله نظير هرمز اول، خسرو دوم چنان به ساخت زيور آلات اشرافي و به ويژه تاج و تخت پادشاهي توجه داشتند كه حيرت مورخين را برانگيخته است. تئوفيلاكتوس مورخ بيزانسي و ثعالبي مورخ عرب در وصف تاج و تخت پادشاهان مذكور مطالبي نگاشته اند و اعتراف كرده اند كه طلا و جواهر سازان ايراني در عصر خود همواره شهره آفاق بوده اند.*********************************قدمت زيور آلات برابر با خود انسان است. از زماني كه انسان كهن خود با طبيعت پيرامون خود دست و پنجه نرم مي كرد و براي گذران زندگي خوراك، پوشاك و ديگر مايحتاج فراهم مي آورد، درك زيبايي شناسي نيز همراه با تجربيات روزمره در آن شكل گرفت.مي توان گفت قدمت زيور آلات برابر با خود انسان است. از زماني كه انسان كهن خود با طبيعت پيرامون خود دست و پنجه نرم مي كرد و براي گذران زندگي خوراك، پوشاك و ديگر مايحتاج فراهم مي آورد، درك زيبايي شناسي نيز همراه با تجربيات روزمره در آن شكل گرفت.تغييرات محيطي، از سياهي شب تا روشنايي روز، تغيير زمان با گذشت فصل ها، تنوع شكل ها و رنگ هاي طبيعي در جانداران، گياهان و اشياء بيجان در ذهن انسان ادراكي از معنا بخشي را بوجود آورد و براي هر پديده علتي ماورائي متصور بود.انسان كهن در ابتدا براي زينت و آراستگي خود از نشانه هايي كه از طبيعت الگو برداري كرده بود كمك مي گرفت. اعتقاد بر اين است كه در ابتدا مردان خود را مي آراستند و با رنگ كردن بدن و يا مجروح كردن خود به شكل هاي متفاوت جلب توجه مي كردند. مجروح كردن بدن در مردان براي تزيين يك امر عادي بوده و گاهي ميزان جراحت ها باعث مرگ مي شده است. شكافتن پوست و رنگ كردن آن، خالكوبي و… هنوز هم در بين مردان رايج تر از زنان است.لباس در ابتدا براي تزيين استفاده مي شد، به جاي نقوشي كه براي يك عمر بر بدن نقش بسته بود با استفاده از تن پوش هاي رنگي، تنوع پيدا كرده و شكل هاي متفاوتي به آن مي دادند.در بين آراستني ها هر چه اهميت پيدا مي كرد شكلي به آن داده شده و در قسمت هاي مختلف بدن مورد استفاده قرار مي گرفت. از استخوان حيواناتي كه صيد مي شدند و تأمين كننده غذا بودند تا گياهان و سنگ ها و… در تزيين بدن استفاده مي شد.تحقيقات باستان شناسي حاكي از آن است كه نخستين زيورهاي مورد استفاده بشر دندان ها و پنجه هاي حيواناتي بوده كه صيد مي كرده است. اين قطعه هاي كشف شده با يك رشته ليف طبيعي به هم متصل مي شدند و تشكيل مجموعه اي بديع را مي دادند كه بسيار زيبا جلوه مي كردند.قديمي ترين زيورآلاتي كه توسط انسان مورد استفاده قرار مي گرفته صدفهايي است كه به صورت مصنوعي در آنها سوراخ هايي ايجاد شده است و در غار Grotte des Pigeons واقع در شرق مراكش يافت شده است. تاريخ دقيق اين صدف ها هنوز مشخص نيست؛ اما به گفته باستان شناسان اين صدف هاي سوراخ شده احتمالا مربوط به ۱۱۰ هزار سال قبل است.پيش از اين قديمي ترين زيورآلات انسان كه به دست آمده بود ۸۲ هزار سال قدمت داشته است. اين در حالي است كه قديمي ترين زيورآلاتي كه تاريخ دقيق آنها تعيين شده است مربوط به ۴۱ صدف سوراخ شده با قدمت ۷۲ هزار سال هستند.هزاران سال زندگي با سنگ و شكل دادن قطعات سنگي به انسان آموخته بود مقاومت سنگها متفاوت است. شايد سرسختي در انواع سنگ ها بيشتر توجه انسان را به خود جلب مي كرد و به دليل اين نگرش انسان به طبيعت، همراه داشتن اين قطعات سرسخت را ياوري براي مقاومت خود در برابر ناملايمات طبيعت مي دانست. با شناخت تفاوت در مقاومت و پايداري و حرارت دادن اين قطعات فلزات كشف شدند و در اين ميان شناخت فلزات كمك بزرگي براي تغيير رويه زندگي بشر داشت.با پيدايش زيورهاي فلزي و به كارگيري طلا، نقره و سنگ هاي قيمتي، اين زيورها بيشتر در ساخت گردنبندها و تاج هاي سلطنتي، دستبند ها، ادوات جنگي پادشاهان، لباس ها و نيم تاج هاي زنانه براي بزرگان مورد استفاده قرار گرفت.همانند روزگار معاصر طلا، جواهرات و زيورآلات مختلف در روزگاران گذشته بيشتر به منظور كسب حيثيت و اعتبار اجتماعي، ارضاي نيازهاي روحي و غريزي، تزيين اندام هاي مختلف بدن و انجام مراسم مذهبي مورد استفاده قرار مي گرفته است.از بررسي نقاشي هايي كه قدمت آنها به ده ها هزار سال قبل مي رسد و انسان هاي نخستين بر روي ديوارهاي غارها ترسيم كرده اند معلوم مي شود كه آنها زيورآلات را به كار مي برده اند، زيرا در اين نقاشي ها افراد با اشيائي مانند گردنبند و دستبند آراسته شده اند.(تصاوير ۲)قديمي ترين زيورآلاتي كه در اروپا شناخته شده در منطقه لاكينا La Quina فرانسه كشف شده است كه شامل مهره هايي از جنس دندان و استخوان حيوانات است و قدمت آن به حدود چهل هزار سال قبل مي رسد.اين اشياء ظاهرا به عنوان زيور مورد استفاده بودند. در گذشته ساخت زيورها با تاكيد و تكيه بر مواد آلي و حفظ كيفيت و اشكال طبيعي اين مواد صورت مي گرفته است. مواد مورد استفاده با توجه به استعداد و نوع زندگي سازندگان آنها از تنوع خاصي برخوردارند. كشف بسياري از اين قبيل آثار در مجاورت گورستان ها حاكي از آن است كه اين اشياء ضمن داشتن نقش اجتماعي داراي ارزش ماوراء الطبيعه اي نيز بوده اند.تجارت جواهرات، در هزاره هفتم قبل از ميلاد، بخش مهمي از تجارت بين المللي بين سرزمين هاي حاشيه مديترانه و تمدن هاي قديم فراسوي كوهستان هاي غرب آسيا را به خود اختصاص داده بود. مهره هاي مرجاني متعلق به سواحل مديترانه كه در شهر «چتل هويوك Gatal Huyuk» از شهرهاي دوره پارينه سنگي، به دست آمده، نشانه اي از اين روابط بوده است.مساله جواهرات در تمدن هاي بزرگ باستاني تا هزاره ي چهارم و سوم قبل از ميلاد بسيار پيچيده است. چرا كه ريسه ها و زنجيرهاي فوق العاده زيبايي از جنس سنگ هاي قيمتي از قبرهاي سلطنتي سومريان به دست آمده است و نيز تعداد قابل توجهي مهره هاي شيشه اي در ناحيه قفقاز و در منطقه نوع ديگر از زيورهاي مورد استفاده ساكنان بين النهرين اشكال طلسم گونه اي است كه از تراشيدن سنگ هاي كوچك به صورت تصاويري از حيوانات گوناگون مانند كبوتر، قوچ، پرندگان و قورباغه ساخته مي شد. اين اشكال داراي ارزش هاي معنوي و ماوراء الطبيعه اي بودند. به طور تقريبي در همان دوران، ساكنان مصر از سنگ صابون، كه يكي از اولين مواد مركب به كار گرفته شده در صنعت جواهرسازي است، در ساخت زيورهاي خود استفاده مي كردند. اين سنگ، نرم و به آساني تراشيده مي شد.(تصاوير ۴)مصريان قديم با استفاده از سنگ هاي قيمتي، گردنبند هاي سنگين گوهرنشان و تاج سرهايي جهت استفاده بر روي كلاه گيس مي ساختند. زحمت زياد در تهيه جواهرات و دشواري كار ساخت قطعات موجب شد تا سازندگان اين اشياء به منظور طبيعي و زيورهايي چون گردنبندهاي گلي و برگ زيتوني و استفاده از اعضاي حيوانات، به ويژه براي برگزاري مراسم و آيين هاي مذهبي، روي آورند. توجه بيش از حد به زيورهاي ساخته شده از گل و گياه به تدريج جاي خود را به ساير مواد آلي موجود در طبيعيت از قبيل عاج، استخوان، طلا، سفال «Steatite» و مينا داد. در كنار ساخت جواهراتي به شكل مجسمه هاي طلايي بزرگ و به كارگيري اغراق آميز و افراطي سنگ هاي گوهر نشان، نظير آنچه كه از قبرهاي فراعنه به دست آمده است، جواهرسازان، زيورهاي ارزان قيمتي كه متناسب با قدرت خريد طبقه متوسط و پايين جامعه بود، مي ساختند. به طور مثال مهره هاي زينتي با استفاده از شيشه و نوعي سفال شفاف به نام «فايانس Faience». در طول تاريخ باستان از تمدن هاي مصر «ميسن Mycen» تا تمدن هاي رومي استفاده از شيشه هاي رنگي به جاي مرواريد، زمرد و فيروزه و ساير سنگ هاي قيمتي مرسوم بوده است. (تصاوير ۵)استفاده از مهره هاي شيشه اي نشانده بر ورق نازكي از طلا يا نقره، به جاي مرواريد، نيز رواج داشته است. اين روش كم و بيش تا امروز نيز ادامه داشته و در كنار آن مهره هاي چيني به عنوان جايگزين مناسب براي سنگ هاي قيمتي نظير فيروزه و سنگ لاجورد به طور گسترده، مورد استفاده قرار مي گرفته است. نقش هايي كه روي برخي از گردنبندهاي چيني به دست آمده ديده مي شود، از نوع تاج گلي هستند.دامنه مواد و مصالحي كه در جواهرسازي قومي به كار مي رفته به قدري وسيع است كه صنعت جواهرسازي اروپا را تحت تأثير قرار داده است و به عنوان عظيمترين نيروي الهام بخش طراحي قرن بيستم به حساب مي آيد. تاثير آداب و سنت هاي آفريقايي نيز بر اين صنعت چشمگير بوده است به طوري كه مردم آفريقا و بسياري از مردم آسيا بر خلاف اروپايي ها، هرگز راهي را كه اجدادشان طي كرده اند، فراموش نكرده اند و هنوز هم به ساخت اشياء و زيورهايي از جنس استخوان حيوان ها، چوب، صدف، ريشه گياهان، دانه ها و حبوبات، اقدام مي كنند.به طور مثال در شمال نيجريه از حصير براي ساخت گوشواره استفاده مي شود و مردم «باشيما Bashima» نيز گردنبندها و بازوبندهاي زينتي خود را از حصير مي بافند. مردم آفريقا پس از پايان دوره استعمار، از سكه هاي به جا مانده از اروپايي ها به عنوان زيورهاي آرايشي موي سر استفاده مي كردند و در تزيين گردنبندها نيز از اين سكه ها استفاده مي كردند.به موازات آن، در نقطه اي ديگر، پرهاي پرندگان استوايي وسيله ي تزيين گردنبندها و كلاه هاي آييني تمدن پيش از كريستف كلمب، سرخپوستان آمريكاي شمالي و قبايل آمازون بود.از جمله ويژگي هاي مهم جواهرات قومي كه هنگام مقايسه با شيوه هاي قبل به چشم مي آيد، جرأت و جسارت فوق العاده سازندگان آنها در به كارگيري رنگ ها و هماهنگي كامل مواد مصرف شده است، به طوري كه در بسياري موارد مي توان مجموعه اي از مهره هاي شيشه اي مرجان هاي نتراشيده، استخوان ها و نقره كاري را يك جا و بر روي يك قطعه زينتي مشاهده كرد. هر يك از اين مواد با رنگ هاي فيروزه اي، شيري، صورتي و نقره اي درخشان آمخيتگي رنگي زيبايي به وجود مي آورند.از ديرباز نياز به ساخت زيورهاي ارزان قيمت در كنار زيورهاي قيمتي مطرح بوده است و جواهرسازان هندي در روزگاران دور اقدام به ساخت زيورهاي ارزان قيمت كردند. انواع النگوها و زيورهاي ساخته شده از جنس صدف، حلزون، شيشه، فلزات و نوعي صمغ حشرات به نام «لاك» از نمونه هاي ارزان قيمت ساخته شده در زمان گذشته است. آنچه كه بيش از پيش به جواهرات هندي و آسياي شرقي جذابيت بخشيده به كارگيري ماهرانه مواد مصرفي بوده است.در جواهرسازي قومي (نژادي) استفاده از مواد قيمتي و ارزشمند ناديده گرفته نمي شود. اكثر ملت هاي غير اروپايي به دنبال تهيه و توليد موادي به عنوان بدل طلا و ساير مواد قيمتي به منظور رقابت با آثار هنري اروپاييان بوده اند و هنوز هم هستند. به طور مثال ساكنان مالي گوشواره هاي حلقوي بزرگ خود را تنها با كوبيدن طلا و شكل دهي آن درست مي كردند، ساكنان آمريكاي پيش از كريستف كلمب نيز نيم رخ هاي شگفت انگيزي از پرندگان و حيوانات خيالي را از طلا درست كرده و به عنوان گوشواره و پيرايه هاي ديگر استفاده مي كردند و يا ساكنان شرق و جنوب آفريقا با پيچيده مفتول هاي مسي و فلزي به دور ساقه گياهان، زيورهايي نظير طوق، گردنبند و بازوبند درست مي كردند. اصول و روش پرداخت كاري هاي اين قوم را هنوز هم جواهرسازان غربي مانند«واندر استراتن Wander Straeten» به كار مي برند.

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت: ۰۸:۵۵:۱۳

 خريد اينترنتي نقره از لحاظ ساختار، ريز نقشها و عيار نقره مصرفي از يكديگر متمايز مي شوند.( عيار نقره مصرفي در اصفهان 95-90 و شايد هم كمتر باشد اما در زنجان ، نقره مصرفي با خلوص9/99 معروف به عيار 100 استفاده مي شود) به لحاظ كيفيت ساخت ، مليله اصفهان داراي نقوش بزرگتر نسبت به مليله زنجان است و غناي ريز نقوش ، زيبايي و ظرافت كار آن با  مليله زنجان برابري نمي نمايد. مليله زنجان با توجه به طرحها و نقشهاي اصيل و خصوصا ظرافت زياد آن در مجموع از كيفيت بالايي برخوردار است. ريز نقش‌هاي رايج مليله زنجان ريز نقوش متداول در مليله زنجان همانند ساير نقشهاي صنايع دستي اكثرا ذهني و الهام يافته از طبيعت و طرحهاي سنتي است ، مهمترين و رايج ترين نقشهاي مليله  زنجان عبارتند  از: اشك، جغه، پيچك، ترمه و غنچه، برگ، واو مليله، دو چشم، برگ فرنگ، سه چهارچشم، كورمليله و تابيده ،كه هر يك داراي ويژگي خاص خود مي باشد .

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت: ۰۸:۴۸:۲۳

جواهر سازيمركز آموزش تخصصي جواهرسازي و طراحي جواهرات 
آموزش تخصصي طراحي جواهرات با دستطلاسازيجواهر سازي / طراحي جواهراتآموزش رايگان - مقالاتنمايشگاه هامركز آموزش جواهر سازي ، پويا انديش در يك نگاهدانلودتماس با ماجواهر سازيآموزش جواهر سازيآموزش جواهرسازي
خريد اينترنتي نقره
در كلاس جواهرسازي ابتدا كار آموز با خواص عمومي فلزات گرانبها مخصوصا طلا و نقره آشنا مي شود. اين شناخت در حيطه ساختار ميكروسكوپي اتم و كريستال استحكام كششي، عكس العمل را در مقابل اسيد ها، هوا، آب، دما و غيره مي باشد.سپس در كارگاه ابزارشناسي با ابزارهاي مربوط به اين هنر آشنا و كاربرد و همچنين نحوه استفاده صحيح از اين ابزارها كه متاسفانه در كشور ما به اين مقوله اهميت زيادي داده نمي شود، آموزش مي بينيد.در انتهاي كارگاه ابزارشناسي دوره جواهرسازي، هنرجو ياد مي گيرد چطور تعدادي از ابزارهاي مورد نياز خود راشخصا ساخته يا آماده سازي كند.پس از گذراندن كارگاه ابزار هنرجوي رشته جواهرسازي آماده يادگيري اصول  اوليه كار با فلز مي شود و هنرجو با توجه به روحيه و آموزش پذيري و تجربه كاري زير نظر مستقيم و دقيق استاد تحت آموزش قرار ميگيرد.در اين كارگاه هنرجو سوهان كاري،برش كاري، جوش كاري، پرچ كاري، جدا سازي، ذوب فلز، ريخته گري پايه (سنتي)، نوردكاري، سوراخ كاري، خمكاري،ساخت لوله چه،ساخت حلقه چه، ساخت تمام انواع زنجير، مليله كاري و غيره... آموزش مي بيند كه تمام اين تكنيك را به صورت پايه و با استفاده از اصول يادگيري خلاقانه مي باشد.
آموزش جواهرسازي

با گذراندن كارگاه هاي فوق، هنرجو شروع به يادگيري و جواهرسازي به صورت عملي مي كند. در اين زمان با توجه به آموزش هاي داده شده، هنرجو تحت نظر استاد مي تواند مبادرت به ساخت انواع زيورآلات ، انواع انگشترها و آويز و دستبند هاي پر كاربرد و معروف در بازار، ساخت انواع قديمي و جديد گل سينه، دكمه سردست، گيره كروات، مدالهاي سوزني، ساخت قفل هاي دست ساز ( گيره زنجير و دستبند، ... )، آويزهاي گوشواره ، و غيره... و در اين قسمت نحوه پرداخت و پويش كاري را نيز به طور كامل آموزش مي بيند.هنرجو در اين كارگاه روش ريخته گري با كف دريا و سنتي را نيز آموزش مي بيند. هنرجو پس از ساخت قطعات فوق تحت آموزش خلاقانه،مي تواند ايده پردازي و در آخر تمامي طرح هاي خود را بسازد.كارگاه بعد كلاس جواهرسازي مربوط مي شود به استفاده از مواد طبيعي و مصنوعي ساخت زيور آلات،مانند:
عاج، لاك، صدف، شاخ، چوب هاي قديمي و مواد مصنوعي مانند: پلكسي گلس، ميناي سرد و...در اين كارگاه هنرجو ياد مي گيرد چطور مواد طبيعي فوق الذكر فراوري مي شود و مورد استفاده در زيورآلات قرار مي گيرد و نحوه كاربردي اين مواد و تلفيق به لحاظ فرم و شكل و رنگ را آموزش مي بيند.كارگاه بعدي كه هنرجو براي تكميل دوره ي جواهرسازي بايستي بگذراند، كارگاه مخراجي مي باشد و در اين كارگاه هنرجو نحوه ي سوار كردن انواع سنگ ها را آموزش مي بيند و به صورت تكميلي مي باشد.
 
جواهرسازي

موضوع:
برچسب‌ها: ،

نويسنده :zivarallat
تاريخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت: ۰۸:۳۶:۴۸

 باستاني تا هزاره ي چهارم و سوم قبل از ميلاد بسيار پيچيده است. خريد اينترنتي نقره چرا كه ريسه ها و زنجيرهاي فوق العاده زيبايي از جنس سنگ هاي قيمتي از قبرهاي سلطنتي سومريان به دست آمده است و نيز تعداد قابل توجهي مهره هاي شيشه اي در ناحيه قفقاز و در منطقه نوع ديگر از زيورهاي مورد استفاده ساكنان بين النهرين اشكال طلسم گونه اي است كه از تراشيدن سنگ هاي كوچك به صورت تصاويري از حيوانات گوناگون مانند كبوتر، قوچ، پرندگان و قورباغه ساخته مي شد. اين اشكال داراي ارزش هاي معنوي و ماوراء الطبيعه اي بودند. به طور تقريبي در همان دوران، ساكنان مصر از سنگ صابون، كه يكي از اولين مواد مركب به كار گرفته شده در صنعت جواهرسازي است، در ساخت زيورهاي خود استفاده مي كردند. اين سنگ، نرم و به آساني تراشيده مي شد.(تصاوير 4)مصريان قديم با استفاده از سنگ هاي قيمتي، گردنبند هاي سنگين گوهرنشان و تاج سرهايي جهت استفاده بر روي كلاه گيس مي ساختند. زحمت زياد در تهيه جواهرات و دشواري كار ساخت قطعات موجب شد تا سازندگان اين اشياء به منظور طبيعي و زيورهايي چون گردنبندهاي گلي و برگ زيتوني و استفاده از اعضاي حيوانات، به ويژه براي برگزاري مراسم و آيين هاي مذهبي، روي آورند. توجه بيش از حد به زيورهاي ساخته شده از گل و گياه به تدريج جاي خود را به ساير مواد آلي موجود در طبيعيت از قبيل عاج، استخوان، طلا، سفال «Steatite» و مينا داد. در كنار ساخت جواهراتي به شكل مجسمه هاي طلايي بزرگ و به كارگيري اغراق آميز و افراطي سنگ هاي گوهر نشان، نظير آنچه كه از قبرهاي فراعنه به دست آمده است، جواهرسازان، زيورهاي ارزان قيمتي كه متناسب با قدرت خريد طبقه متوسط و پايين جامعه بود، مي ساختند. به طور مثال مهره هاي زينتي با استفاده از شيشه و نوعي سفال شفاف به نام «فايانس Faience». در طول تاريخ باستان از تمدن هاي مصر «ميسن Mycen» تا تمدن هاي رومي استفاده از شيشه هاي رنگي به جاي مرواريد، زمرد و فيروزه و ساير سنگ هاي قيمتي مرسوم بوده است. (تصاوير 5)استفاده از مهره هاي شيشه اي نشانده بر ورق نازكي از طلا يا نقره، به جاي مرواريد، نيز رواج داشته است. اين روش كم و بيش تا امروز نيز ادامه داشته و در كنار آن مهره هاي چيني به عنوان جايگزين مناسب براي سنگ هاي قيمتي نظير فيروزه و سنگ لاجورد به طور گسترده، مورد استفاده قرار مي گرفته است. نقش هايي كه روي برخي از گردنبندهاي چيني به دست آمده ديده مي شود، از نوع تاج گلي هستند.

موضوع:
برچسب‌ها: ،

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]